Incoterms
De ce sunt atât de importante?
La Europasped Logistics suntem mândrii sa utilizăm termenii și condițiile Incoterms.
Află mai multe
Ce sunt acestea?
„Incoterms” reprezintă prescurtarea pentru International Commercial Terms. Publicată pentru prima dată în 1936, reprezintă de fapt un set de 11 reguli, care definesc responsabilitatea în cadrul tranzacțiilor internaționale.
De ce sunt atât de importante?
Deoarece sunt cunoscute și acceptate chiar din Romania până în Mongolia. O cerință pentru fiecare factură comercială, care reduce substanțial riscul costurilor potențiale datorate neînțelegerilor.
Ce acoperă aceste cerințe?
Condițiile Incoterms acoperă toate activitățile, riscurile și costurile implicate în procesul de tranzacționare a bunurilor, de la vânzător la cumpărător.
„Incoterms” reprezintă prescurtarea pentru International Commercial Terms. Publicată pentru prima dată în 1936, reprezintă de fapt un set de 11 reguli, care definesc responsabilitatea în cadrul tranzacțiilor internaționale.
De ce sunt atât de importante?
Deoarece sunt cunoscute și acceptate chiar din Romania până în Mongolia. O cerință pentru fiecare factură comercială, care reduce substanțial riscul costurilor potențiale datorate neînțelegerilor.
Ce acoperă aceste cerințe?
Condițiile Incoterms acoperă toate activitățile, riscurile și costurile implicate în procesul de tranzacționare a bunurilor, de la vânzător la cumpărător.
3 dintre cele mai întâlnite condiții Incoterms
EXW – Ex-Works
Cumpărătorul își asumă aproape toate costurile și riscurile pe parcursul procesului de transport
Singura responsabilitate a vânzătorului este să se asigure că persoana care achiziționează poate accesa bunurile
Odată ce cumpărătorul are acces la bunuri, totul depinde de acesta (inclusiv încărcarea acestora)
Riscurile se transferă de la vânzător la cumpărător:
La depozit, birou sau de oriunde sunt colectate bunurile.
Singura responsabilitate a vânzătorului este să se asigure că persoana care achiziționează poate accesa bunurile
Odată ce cumpărătorul are acces la bunuri, totul depinde de acesta (inclusiv încărcarea acestora)
Riscurile se transferă de la vânzător la cumpărător:
La depozit, birou sau de oriunde sunt colectate bunurile.
DAP – Livrare la locul stabilit
Vânzătorul acoperă costurile și riscurile de transportare a bunurilor către o adresă stabilită
Bunurile sunt considerate livrate atunci când ajung la adresă și sunt pregătite pentru a fi descărcate
Responsabilitățile privind exportul și importul sunt aceleași ca în cazul Livrare la terminal
Riscurile se transferă de la vânzător la cumpărător:
Atunci când bunurile sunt pregătite pentru descărcare la adresa stabilită
Bunurile sunt considerate livrate atunci când ajung la adresă și sunt pregătite pentru a fi descărcate
Responsabilitățile privind exportul și importul sunt aceleași ca în cazul Livrare la terminal
Riscurile se transferă de la vânzător la cumpărător:
Atunci când bunurile sunt pregătite pentru descărcare la adresa stabilită
DDP – Taxe vamale de livrare achitate
Vânzătorul are aproape toate responsabilitățile pe parcursul procesului de transport
Acoperă toate costurile și riscurile de transport al bunurilor la adresa stabilită
De asemenea, vânzătorul se asigură că bunurile sunt pregătite pentru descărcare, îndeplinește formalitățile de export și de import și achită toate taxele
Riscurile se transferă de la vânzător la cumpărător:
Atunci când bunurile sunt pregătite pentru descărcare la adresa stabilită.
Acoperă toate costurile și riscurile de transport al bunurilor la adresa stabilită
De asemenea, vânzătorul se asigură că bunurile sunt pregătite pentru descărcare, îndeplinește formalitățile de export și de import și achită toate taxele
Riscurile se transferă de la vânzător la cumpărător:
Atunci când bunurile sunt pregătite pentru descărcare la adresa stabilită.
Alte condiții Incoterms
CIP – Cost de transport și asigurare achitate
Vânzătorul are aceleași responsabilități ca în cazul Cost de transport achitat, cu o singură diferență: acesta achită, de asemenea, asigurarea și transportul bunurilor la destinația desemnată
Vânzătorul este obligat să opteze pentru nivelul maxim de acoperire a asigurării în conformitate cu Clauza A (ICC A), pentru riscurile cumpărătorului
Riscurile se transferă de la vânzător la cumpărător:
Când transportatorul cumpărătorului primește bunurile.
Vânzătorul este obligat să opteze pentru nivelul maxim de acoperire a asigurării în conformitate cu Clauza A (ICC A), pentru riscurile cumpărătorului
Riscurile se transferă de la vânzător la cumpărător:
Când transportatorul cumpărătorului primește bunurile.
DPU – Livrare la locul descărcării (denumire anterioară: DAT)
Vânzătorul este responsabil de costurile și de riscurile livrării bunurilor la un loc de descărcare stabilit
Locul descărcării poate fi oricare, indiferent dacă este acoperit sau nu
Vânzătorul se ocupă de declarațiile vamale și descarcă bunurile la locul descărcării
Cumpărătorul se ocupă de formalitățile vamale de import și de orice obligație legată de acestea
Riscurile se transferă de la vânzător la cumpărător:
La locul descărcării
Locul descărcării poate fi oricare, indiferent dacă este acoperit sau nu
Vânzătorul se ocupă de declarațiile vamale și descarcă bunurile la locul descărcării
Cumpărătorul se ocupă de formalitățile vamale de import și de orice obligație legată de acestea
Riscurile se transferă de la vânzător la cumpărător:
La locul descărcării
FCA – Gratuit la transportator
Este responsabilitatea vânzătorului de a transporta bunurile la transportatorul cumpărătorului, în locația stabilită
De asemenea, vânzătorul trebuie să asigure formalitățile vamale de export pentru bunuri
Riscurile se transferă de la vânzător la cumpărător:
Când transportatorul cumpărătorului primește bunurile.
De asemenea, vânzătorul trebuie să asigure formalitățile vamale de export pentru bunuri
Riscurile se transferă de la vânzător la cumpărător:
Când transportatorul cumpărătorului primește bunurile.
CPT – Cost de transport achitat
Aceleași responsabilități ale vânzătorului ca în cazul Gratuit la transportator, cu o singură diferență: vânzătorul acoperă costurile de livrare
La fel ca în cazul Gratuit la transportator, este responsabilitatea vânzătorului să asigure formalitățile vamale de export pentru bunuri
Riscurile se transferă de la vânzător la cumpărător:
Când transportatorul cumpărătorului primește bunurile.
La fel ca în cazul Gratuit la transportator, este responsabilitatea vânzătorului să asigure formalitățile vamale de export pentru bunuri
Riscurile se transferă de la vânzător la cumpărător:
Când transportatorul cumpărătorului primește bunurile.
FAS – Gratuit lângă navă
Vânzătorul își asumă toate costurile și riscurile, până în momentul în care bunurile au fost livrate lângă navă
Cumpărătorul preia riscurile și se ocupă de formalitățile vamale de export și de import
Riscurile se transferă de la vânzător la cumpărător:
Atunci când bunurile au fost livrate lângă navă.
Cumpărătorul preia riscurile și se ocupă de formalitățile vamale de export și de import
Riscurile se transferă de la vânzător la cumpărător:
Atunci când bunurile au fost livrate lângă navă.
FOB – Îmbarcare gratuită
Vânzătorul își asumă toate costurile și riscurile până când bunurile au fost livrate la bordul navei
De asemenea, se ocupă de formalitățile vamale de export
Cumpărătorul își asumă toate responsabilitățile, de îndată ce bunurile sunt încărcate
Riscurile se transferă de la vânzător la cumpărător:
Când bunurile au fost livrate pe navă.
De asemenea, se ocupă de formalitățile vamale de export
Cumpărătorul își asumă toate responsabilitățile, de îndată ce bunurile sunt încărcate
Riscurile se transferă de la vânzător la cumpărător:
Când bunurile au fost livrate pe navă.
CFR – Cost și marfă
Vânzătorul are aceleași responsabilități ca în cazul Îmbarcării gratuite, dar trebuie să achite și costul aducerii bunurilor în port
La fel ca în cazul Îmbarcare gratuită, cumpărătorul își asumă toate responsabilitățile, imediat ce marfa ajunge la bord
Riscurile se transferă de la vânzător la cumpărător:
Când bunurile sunt la bordul navei.
La fel ca în cazul Îmbarcare gratuită, cumpărătorul își asumă toate responsabilitățile, imediat ce marfa ajunge la bord
Riscurile se transferă de la vânzător la cumpărător:
Când bunurile sunt la bordul navei.
CIF – Cost, asigurare și marfă
Vânzătorul are aceleași obligații ca în cazul Cost și marfă, dar trebuie să acopere și costurile de asigurare
Vânzătorul este obligat să opteze acoperirea minimă de asigurare, care reprezintă 110% din valoarea facturii, în moneda facturii și a contractului respectiv
În cazul în care cumpărătorul solicită o asigurare mai cuprinzătoare, vânzătorul va trebui să stabilească acoperirea suplimentară la costurile cumpărătorului
Riscurile se transferă de la vânzător la cumpărător:
Când bunurile sunt la bordul navei.
Vânzătorul este obligat să opteze acoperirea minimă de asigurare, care reprezintă 110% din valoarea facturii, în moneda facturii și a contractului respectiv
În cazul în care cumpărătorul solicită o asigurare mai cuprinzătoare, vânzătorul va trebui să stabilească acoperirea suplimentară la costurile cumpărătorului
Riscurile se transferă de la vânzător la cumpărător:
Când bunurile sunt la bordul navei.